Tuesday, 9 April 2013

Aktia/ Segments & services

Segmenttikatsaus

 

Aktia Oyj:n liiketoiminta on jaettu neljään segmenttiin: Pankkitoiminta, Varainhoito, Henkivakuutus ja Muut. (Aktia Oyj Vuosikertomus 2012)

Konsernin liikevoitto jatkuvista toiminnoista segmenteittäin


(milj. euroa)                                              1-12/2012         1-12/2011                      Δ %
Pankkitoiminta (banking)                             39,2                    35,6                         10 %
Varainhoito        (financial)                            9,4                      5,6                           67 %
Henkivakuutus   (life insurance)                  14,7                     10,3                         43 %
Muut        (other)                                          -7,1                     -5,3                         -33 %
Eliminoinnit (eliminations)                           -0,2                     -1,5                           89 %
Yhteensä                                                       56,0                     44,6                         26 %

Aktiasta saat:
·    kaikki tarvitsemasi pankki-, vakuutus- ja kiinteistönvälityspalvelut
·    halutessasi saat henkilökohtaisen asiakasvastaavan, joka auttaa sinua kaikissa talouteesi liittyvissä kysymyksissä
·    esimerkiksi lainapäätöksen välittömästi omasta konttoristasi, koska kaikki Aktian konttorit toimivat paikallisesti
·    palvelua eri kanavien kautta, myös konttorien aukiolojen ulkopuolella, silloin kun sinulle parhaiten sopii
Meille asiakas on ykkönen! Jokainen tarvitsee arkensa pyörittämiseen tietyt pankin peruspalvelut. Käytyämme yhdessä läpi toiveesi ja tarpeesi voimme koota sinulle sopivan kokonaisuuden, jotta arkesi olisi sujuvampi. Meille on helppo tulla asiakkaaksi; hoidamme pankinvaihdon puolestasi ja autamme sinua kaikkien talousasioittesi hoitamisessa, kaikissa elämänvaiheissasi. Paikallisuus ja henkilökohtainen palvelu ovat toimintamme peruspilareita.”

Vuoteen 2015 mennessä mm….
· Aktian tavoitteena on parantaa kilpailukykyä ja olla Suomen mestari valittujen asiakasryhmien palvelussa. Aktiassa panostetaan edelleen tehokkaaseen ja asiakasystävälliseen palveluun ja kehitetään taloudellisia ratkaisuja yksityistalouksille, yrittäjille, pienyrityksille ja instituutioille.
· Verkkopalvelujen ja vuonna 2012 käyttöön otetun uuden verkkopankin kehitystyö jatkuu.
· Aktian konttoriverkostoa kehitetään ja uudistetaan asteittain, ja henkilöstön osaamista vahvistetaan painopisteenä proaktiivinen vuoropuhelu asiakkaiden kanssa.
· Konsernin kustannusrakenteen parantamiseksi tehtävällä työllä on korkea prioriteetti.  Konsernirakenteen yksinkertaistaminen parantaa kustannustehokkuutta niin hallinnossa, prosesseissa kuin yhteisissä toiminnoissa.

// Laura

No comments:

Post a Comment